February – gone/ Февраль пролетает незаметно

Standard

В общем, други, никуда я не пропала, а банально заработалась. Даже не потому, что работы много, но скорее потому, что она интересная. Плюс, коллеги интересные и разные, так что скучать не приходится. С досугом вот сложнее, потому что реально свободных дней в Лондоне не так много, да и с подружками важно увидеться.

photo[1]

Сегодня удалось достать (последний!) билет на постановку Онегина Чайковского в Ковент Гардене. В общем, признаюсь, что шла я туда с большим скепсисом, что опять все сюжетные линии урежут, и останется сплошная Татьянина романтика и страдания. Но постановка приятно удивила.

Помимо того, что поют все, включая хор, на вполне разборчивом русском языке, и поют хорошо, сохранен и сюжет очень близко к роману. К счастью, на сцене не было замечено (внимание!) ни балалайки, ни медведя, ни водки. Сезонные перемены тоже показаны с помощью декораций и бутафории, так что хронология в постановке верная.

Krassimira Stoyanova as Tatyana and Vigdis Hentze Olsen as Young Tatyana in Eugene Onegin © ROH / Bill Cooper 2013

Понравилось то, как решена перспектива взросления и трансформации главных героев. Введен молчаливый персонаж “молодая Татьяна” и “молодой Онегин”, которые повествуют все переживания исключительно хореографически, в танце. Особенно хороша была “молодая Татьяна”. В конце второго акта, конечно, этих персонажей нет. А про оркестр и голоса, как обычно, одни восторги.

No, I am not lost and forgotten, my friend, I am just working a lot. Thankfully, the work I do is engaging and interesting. So are people I work with. Hope, it is all for the best. Or at least I tend to think so. As for my free time, I do not have much of it in London to plan anything in advance. Besides, I love spending time with my girlfriends, and it is my priority at this point.

BUT! Today I got to see Onegin by Tchaikovsky staged in Covent Garden. Well, needless to say that when a genius (Pushkin) meets a genius (Tchaikovsky) and this is combined with great orchestra and cast, the audiovisual delight is born. I am glad to outline, that there were no balalikas, vodka or bears to express “the Russian” theme. The seasoning of the plot was recreated through decorations and accessories on stage, which is nice.

I must admit, though, that I was very judgemental before going. Just because staging of this great novel tends to lose most of the plot and only Tatiana’s love collision remains. This was not the case for ROH, where most of the complex characters and their interrelations/transformations were outlined well. I enjoyed the two additional characters, “young Tatiana” and “Onegin”, who in fact were silent dancers to express emotions on stage through pure choreography. In general, bravo and thank you ROH, once again for excellent staging of an epic piece.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s